ЖП възел Пловдив

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

ЖП възел Пловдив

Непрочетено мнение от Kalin »

Крайно време беше тази кръпка да се оправи. В момента, влизайки откъм Свиленград и София, а отскоро и от Бургас, в жп ареала на Пловдив, все едно се връщаме в миналия век.
Избраха фирмата за най-голямата жп модернизация в Пловдив, консорциум взима 135 млн. лева


Изображение
Втората компания, която ще работи по „ЖП Възел Пловдив” бе избрана от НКЖИ, след като обществена поръчка продължи повече от 6 месеца. Компанията, която е била класирана на първо място на 6 април е Обединение „Геострой Лантания”, която ще работи по цялата жп мрежа в Пловдив и областта, включена в проекта, без пробива под гарата. Той бе изкаран в друга обществена поръчка, като там победител бе обединението между „Трейс груп” и „Балканика”.

Комисията на НКЖИ са класирали на първо място обединението, в което водещ партньор е „Геострой”. Фирмата е работила по редица метространции в София, като е изпълнявала и други големи инфраструктурни проекти в България. Консорциумът е получил 96,2 точки, като е предложил цената от 132 млн. лева без ДДС и 5% непредвидени разходи при прогнозна цена от 105 млн. лева без ДДС.

На второ място е класирано обединението, спечелило поръчката за пробива – „Трейс холд груп” и Балканика. Въпреки че е дала по-ниска цена – 125 млн. лева и 5% непредвидени разходи, обединението е получила комплексна оценка от 89,4 точки.

На трето място е консорциумът „ЖП Възел Пловдив” с участници „Салчеф” АД и „ВИАС Инженеринг”. Другите две фирми са били отстранени от участие ­- Терна” АД и „ЖП Възел Пловдив” с участници „ПСТ Груп” и ВДХ АД;

Поръчката е за железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, както и четирите гари - гара Пловдив Разпределителна, гара Тракия, гара Скутаре и гара Крумово

Обществената поръчка включва модернизацията на железния релсов път, съоръжения - подлези, надлези и пасарелки, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по горепосочените железопътни участъци и зони. Освен всички подобрения и ремонти, ще бъдат изградени и шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии и предпазни огради по цялото протежение на жп линията.

В обществената поръка са включени изготвяне на технически проект, самото строителство, авторски надзор, тестови период, изготвяне на документация и приемането на обекта до въвеждането му в експлоатация. Срокът за изпълнение е 1066 календарни дни или около 3 години.

Проектирането трябва да бъде извършено за максимум 5 месеца, като след това са предвидени още 105 дни за приемане на документацията. Така се очаква целият първи етап да отнеме около 8-9 месеца. Строителните работи трябва да бъдат изпълнени за около 2 години.

Модернизацията ще наложи спирането на влаковете по направленията към Асеновград, Катуница и Маноле, но възложителите от НКЖИ се стремят тези периоди да са сведени до възможно най-краткотрайни. Заради това изграждането ще бъде разделено и на четири фази.

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: ЖП възел Пловдив

Непрочетено мнение от Kalin »

3 месеца и половина след избора на фирмата-изпълнител имаме и подписан договор.
ПОДПИСАХА ДОГОВОРА ЗА МОДЕРНИЗАЦИЯ НА ЖП УЧАСТЪЦИ ПЛОВДИВ-КРУМОВО И ПЛОВДИВ–СКУТАРЕ

Изображение

Договорът за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, включително в гарите Пловдив разпределителна, Крумово, Скутаре и разделен пост Тракия беше подписан днес в град Пловдив в присъствието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, кмета на град Пловдив Здравко Димитров и председателя на управителния съвет на НКЖИ Христо Алексиев. Той е част от проект „Развитие на железопътен възел Пловдив”.

Обхватът на проекта включва проектиране и строително - монтажни работи по модернизация на железен път, съоръжения (включително подлези, надлези и пасарелки), контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации по железопътни участъци Пловдив-Крумово и Пловдив–Скутаре, включително в гарите Пловдив разпределителна, Крумово, Скутаре и разделен пост Тракия. При изпълнението на предвидените дейности по модернизация на системите за сигнализация и телекомуникации ще се осъществи подмяна на маршрутно релейната централизация (МРЦ) в Скутаре и Тракия с маршрутно-компютърна централизация (МКЦ) с LED сигнали, броячи на оси и нови стрелкови обръщателни апарати, нови основно и резервно захранване. Управлението на разделен пост Тракия ще се извършва от МКЦ Скутаре.

Ще бъдат изградени 3 бр. нови пътни надлези за пешеходно преминаване на две нива, отговарящи на изискванията за лица с намалена подвижност, шумозащитни съоръжения в урбанизираните територии, предпазни огради по цялото протежение на жп линията, нови водоотводни съоръжения, дренажи и отводнителни системи.

Стойността на договора е 132 520 700 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение – до 35 месеца. Изпълнител на договора е Обединение „Геострой Лантания“, включващо фирмите „Геострой“ АД и „Лантания“ ЕООД.

Публикувай отговор