Интермодални терминали

Kalin
Мнения: 151
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Интермодални терминали

Непрочетено мнение от Kalin »

Едно от решенията за преодоляване на проблените с автомобилния товарен транспорт наистина е да се качат камионите на влак. Но защо трябва държавата да се отказва от инфраструктурните такси и приходите от продажба на електроенергия?

Край Даргоман има терминал построен от държавата, който пустее - 6 млн. на вятъра.
Край Пловдив има терминал, който се използва и без да има държавно подпомагане на оператора. Всъщност, държавата модернизира жп линиите които използва терминалът и това никак не е малко.
На видеото се вижда как работи:
ЖП модернизацията трябва да минава през интермодалните технологии

Трябва да се работи за модернизация и устойчиво развитие на българските железници в посока на интермодалните технологии. С такъв проект може да се кандидатства за финансиране от Европейската комисия (ЕК). Интермодалните превози на товари по железниците ще решат проблемите на свободното движение на стоки, препоръча в ефира на Bloomberg TV Bulgaria проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници.
ЕК изведе товарния железопътен транспорт като една от мерките за решаване на проблема с дългите опашки на граничните преходи. Крайно време е да се реформира транспортната услуга в няколко направления. Става дума за интегриране на автомобилния транспорт и железниците в съвременната транспортна услуга, която да е по-икономична, екологична и безопасна", смята той.

Според Мирчев целта на промяната е да се пренасочат товари по железопътния транспорт.

„В момента железниците разполагат с достатъчно капацитет от обикновени товарни вагони. Товарите могат да се разпределят в блок влакове до някои интермодални терминали в Европа. Част от тях могат да се превозват в голямотонажни контейнери в специализирани или обикновени платформени вагони", посочи основателят на Движение за европейско развитие на българските железници.

Проф. д-р инж. Мирчев посочи, че другият основен въпрос е производството на специализирани вагони.

"България има един от най-модерните заводи в Европа, където се изпълняват огромни поръчки. Трябва да се направи проект с неотложни мерки по пренасочване на товари по железопътен транспорт, като се определят релацииите на стоокобмена между България и европейските страни", уточни проф. Мирчев.

По думите на д-р Людмил Иванов, председател на управителния съвет на Сдружение "Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникации и индустрия", в тази връзка има необходимост от международна свързаност, и то надеждна.

"С влак от София до Турция се стига за 18 часа. Така се гарантира бързината и надеждността на доставките", уточни той.

Иванов спомена за предложенията за стартиране на интермодален влак между България и Турция, който да продължи до Унгария, Чехия и Австрия, като стига до там за 48 часа и до 72 часа до останалите райони в Европа.

"Следващото предложение е намаляване или премахване на инфраструктурните такси на територията на България между 12-36 месеца, както и държавата да поеме за известен период цената на електроенергията. Ще се пренасят санитарни стоки и медицинско оборудване, храни, фуражи и т.н.", отбеляза д-р Людмил Иванов.

По думите му подобен проект би изисквал вложение от страна на държавара в размер на между 1 и 2 млн. лева месечно.

Публикувай отговор