8-а линия Пловдив-Стара Загора-Бургас

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

8-а линия Пловдив-Стара Загора-Бургас

Непрочетено мнение от Kalin »

8-а линия е част от транспортния коридор No8, който свързва Албания, Македония и България помежду им и с Адриатическо и Черно море.
На територията на България са модернизирани частично участъците Михайлово-Бургас като фаза 1, а от скоро и Скутаре-Маноле като част от фаза 2.

На видеото по-долу може да се види какво е направено до момента по фаза 2.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 188
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: 8-а линия Пловдив-Стара Загора-Бургас

Непрочетено мнение от 19 »

Цялата 8-а линия от Бургас до Пловдив (и малко от 1-а до София)


Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: 8-а линия Пловдив-Стара Загора-Бургас

Непрочетено мнение от Kalin »

Фанфари за 130 км/ч. Администрацията ни още живее в 1980-те години.
ЗАВЪРШИ МОДЕРНИЗАЦИЯТА НА УЧАСТЪК СКУТАРЕ – ОРИЗОВО, ЧАСТ ОТ ПРОЕКТ „РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА ЛИНИЯ ПЛОВДИВ-БУРГАС, ФАЗА 2“

С официална церемония „рязане на лента“ и в присъствието на министъра на транспорта информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, обяви за завършена рехабилитацията на железопътен участък Скутаре - Оризово, част от проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“. Събитието се състоя на жп гара Белозем и в него взеха участие и председателят на УС на НКЖИ Христо Алексиев, областен управител на Пловдив Дани Каназирева представители на компанията, на изпълнителя, надзора, и други официални лица.

„Постигнатата максимална скорост 130 -160 км/ч и по-високото качество на услугите ще спомогне за повишаване на конкурентоспособността на железопътния в сравнение с другите видове транспорт“, заяви инж. Папукчийски. Той допълни, че като част от транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”, рехабилитацията на тази линия е от съществено значение както за България, така и за Европа.

Цялостната реализация на проекта ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Република България за развитие на железопътната инфраструктура и достигане на европейските стандарти.

Отсечката е с дължина 26 км и обхваща железопътния участък от гара Скутаре до гара Оризово. Рехабилитирани са железния път и контактната мрежа в участъка, системите за сигнализация и телекомуникация, приемните здания и техническите сгради в гари Маноле и Белозем, изградена е спирка Опълченец.

Изпълнител на договора е Обединение „Европейски железници“, а неговата стойност - 69 848 308, 66 лева без ДДС.

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: 8-а линия Пловдив-Стара Загора-Бургас

Непрочетено мнение от Kalin »

СТАРТИРА МОДЕРНИЗАЦИЯТА НА ЕМБЛЕМАТИЧНА ЗА СТАРА ЗАГОРА СГРАДА – ЖЕЛЕЗОПЪТНА ГАРА СТАРА ЗАГОРА

Днес бе даден официален старт на строителните дейности за модернизация на поредната ключова гара на едно от най-натоварените железопътни направления в страната – София-Бургас - железопътна гара Стара Загора. На церемонията присъстваха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, председателят на УС на НКЖИ Христо Алексиев, кметът на Стара Загора Живко Тодоров, областният управител Гергана Микова и представители на изпълнителя, на надзора и други.

Генералният директор на НКЖИ пожела на изпълнителите спорна и успешна работа и заяви: „След 2 години Стара Загора ще има изцяло обновена и модерна жп гара, която ще подобри организацията и обслужването си и ще разполага с необходимите удобства и комфорт за пътниците“.

Гаров комплекс Стара Загора е разположен в югозападната част на град Стара Загора, а приемното здание на гарата е проектирано и строено през 70-те години на XX в. В обхвата на проекта е включен ремонт, възстановяване и модернизация на съществуващата жп инфраструктура, с цел гарантиране на сигурността на пътниците, както и привеждане на гаровия комплекс в съответствие с европейските стандарти в жп транспорта. Ще бъдат въведени мерки за енергийна ефективност, ще се изградят асансьори и ескалатори, ще се подменят всички инсталации, стенни, подови и таванни покрития, нови фасади и климатизация. Целият сграден комплекс ще бъде достъпен за хора с намалена подвижност.


Реконструкцията на гаров комплекс Стара Загора се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство на обекта е 9 726 944, 27 лв. без ДДС, с изпълнител ДЗЗД „Европейска гара – Стара Загора“, което включва фирмите: „Парсек Груп“ ЕООД, „Престиж бизнес-93“ ООД, „Бигла – III” OOД и „АТМ“ ЕООД

Публикувай отговор