1-а линия, участък Калотина-София

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

1-а линия, участък Калотина-София

Непрочетено мнение от Kalin »

ЖП линията е част от диагонала Централна Европа-София-Истанбул, през Сърбия.

Визуализация на проекта:



Към момента най-напреднал е участъкът София-Волуяк, за реконструкцията на който има сключен договор за проектиране и строителство.
Скоростта на движение ще бъде 160 км/ч за пътнически и 120 км/ч за товарни влакове.
Консорциум „Комса-Тракция“ е изпълнител на развитието на жп участък София-Волуяк за 190 млн. лв.

Изображение

C peшeниe нa гeнepaлния диpeĸтop нa HKЖИ, cлeд paзглeждaнe, oцeнĸa и ĸлacиpaнe нa пoдaдeнитe oфepти нa yчacтницитe в oтĸpитa пpoцeдypa зa възлaгaнe нa oбщecтвeнa пopъчĸa c пpeдмeт „Πpoeĸтиpaнe и cтpoитeлcтвo зa мoдepнизaция нa ĸoлoвoзнo paзвитиe нa Цeнтpaлнa гapa Coфия и ж.п. yчacтъĸ Цeнтpaлнa гapa Coфия – Boлyяĸ зa пpoeĸт „2014-ВG-ТМС-0133-W – Paзвитиe нa жeлeзoпътeн възeл Coфия: жeлeзoпътeн yчacтъĸ Coфия – Boлyяĸ“, e oпpeдeлeн изпълнитeл пo пpoeĸтa.

Учacтницитe ca ĸлacиpaни  ĸaĸтo cлeдвa:

Πъpвo мяcтo: Koнcopциyм „Koмca – Tpaĸция“ c члeнoвe:  „Koмca“ EAД и „Tpaĸция ΠPK и И“ C.A. c ĸoмплeĸcнa oцeнĸa: 94,74 т. и пpeдлoжeнa цeнa 189 999 505,57 лв. бeз ДДC.

Bтopo мяcтo: „Tepнa“ AД c ĸoмплeĸcнa oцeнĸa 89,06 т. и пpeдлoжeнa цeнa: 190 800 000,00 лв. бeз ДДC.

Πpeдвидeнитe дeйнocти пo вpeмe нa cтpoитeлcтвoтo нa oтceчĸaтa ca изгpaждaнe нa нoв тpeти ĸoлoвoз мeждy жп гapa Boлyяĸ и Цeнтpaлнa жп гapa Coфия, ĸaĸтo и мoдepнизaция нa cъщecтвyвaщoтo ĸoлoвoзнo paзвитиe нa двeтe гapи. Πpeдcтoи oщe изгpaждaнe нa нoвa жп гapa Oбeля, ĸoятo щe ocъщecтвявa oщe eднa интepмoдaлнa вpъзĸa cъc coфийcĸoтo мeтpo.
Последно промяна от 19 на Съб Апр 04, 2020 2:27 pm, променено общо 1 път.
Причина: Добавено видео с визуализацията на проекта

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: 1-а линия, участък Калотина-София

Непрочетено мнение от Kalin »

Текущо състояние на отсечката София-Калотина (Цариброд)


Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

1-а линия, участък Калотина-София

Непрочетено мнение от Kalin »

ОТВОРИХА ЦЕНОВОТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА ДОПУСНАТИЯ УЧАСТНИК ЗА ЖП ВЪЗЕЛ СОФИЯ

Комисията за разглеждане, оценка и класиране оповести ценовата оферта на допуснатия участник в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София- Волуяк за проект „2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София- Волуяк“.

Допуснатият до този етап в процедурата участник е „ЗГОП България“ ДЗЗД. Участници в обединението са „Тодини България“ ООД и Стопанско дружество ЗГОП АД.

Предложена цена: 199 850 060, 60 лева без ДДС.

Предвидените дейности по време на строителството на отсечката са изграждане на нов трети коловоз между жп гара Волуяк и Централна жп гара София, както и модернизация на съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова жп гара Обеля, която ще осъществява още една интермодална връзка със софийското метро.

Основни цели при реализирането на проекта са повишаване на оперативната скорост до 160 км/ч за пътнически влакове и до 120 км/ч за товарен жп транспорт, подобряване на безопасността по железопътната линия, чрез премахване на железопътни прелези и кръстовища, намаляване на газовите емисии, както и повишаване на удобството и комфорта за пътниците, ползващи железопътния транспорт при крайградски и междуградски пътувания.

Проектът ще допринесе още за увеличаване на обема на превозените товари, подобряване качеството на обслужване по отношение на времето за пътуване, осигуряване на мобилност и достъпност до железопътната инфраструктура за всички потребители, в това число и за хората с намалена подвижност.

Проект „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк за проект „2014-BG-TMC-0133-W – Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София-Волуяк“ се съфинансира от Механизма за свързване на Европа и ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура“.
НКЖИ

Kalin
Мнения: 267
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: 1-а линия, участък Калотина-София

Непрочетено мнение от Kalin »

И половин година по-късно - подписване на договора.
ПОДПИСАХА ДВА КЛЮЧОВИ ДОГОВОРА ЗА РАЗВИТИЕТО НА ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ВЪЗЕЛ СОФИЯ

Договорите за модернизация и обновяване на съществуващия 9,925 километров двупътен жп участък от София до Волуяк бяха подписани днес. В отсечката, която е част от коридор Ориент-Източно-Средиземноморски, предстои проектиране, строителни дейности, системи за сигнализация и телекомуникации и внедряване на Европейската система за управление на влаковете (ERTMS) на жп възел София.

Договорът за „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк“ включва два основни етапа: проектиране и строителство. Проектните дейности обхващат техническо и работно проектиране на коловозното развитие на централна гара София и междугарието София-Волуяк за модернизацията на двупътен железен път, контактната мрежа и изграждане на нов трети електрифициран коловоз от централната жп гара в столицата до гара Волуяк.

В участъка ще бъдат построени нови приемни здания в гара Волуяк и спирка Обеля, а спирките Надежда и Връбница ще бъдат обновени. Предстои изграждането на изцяло нова гара Обеля, която ще включва 6 броя електрифицирани коловози, паркинги и съоръжения за връзки с обществения транспорт включително със столичното метро. Също така в цялата отсечка ще бъдат изградени нови перони, пешеходни подлези и надлези с осигурена достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност.

Предвидените шумозащитни съоръжения в района на гарите ще сведат до минимум шума за живеещите в района от преминаващи влакове, а предпазните огради ще ограничат нерегламентираното пресичане на жп релси от гражданите, което ще допринесе за намаляването на инцидентите в този участък.

Стойността на договора за строителство е 199 850 060, 56 лева без ДДС, а негов изпълнител е „ЗГОП БЪЛГАРИЯ“ ДЗЗД, включващо фирмите: „Тодини България“ ООД и Стопанско дружество ЗГОП АД. Срокът за изпълнение е 42 месеца.

Договорът за „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)“ включва проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на маршрутно-компютърни централизации в гарите София, Обеля и Волуяк с всичките им съпътстващи подсистеми и елементи, система за безопасно движение в междугарията, Европейска система за контрол на влаковете – ЕRTMS - ETCS Ниво 1, пътнически информационни системи, видеонаблюдение на гари и гарови райони. Телекомуникационна система GSM-R с обхват на дейностите от Централна гара София до гара Волуяк и гара Банкя включително, което ще осигури радио-комуникация с локомотивните машинисти. Стойността на договора за строителство е 45 499 420, 29 лева без ДДС, а негов изпълнител е „ИРТМС КА Волуяк“ ДЗЗД, включващо фирмите: „Атоменергоремонт“ АД и „Каф сигналинг“ С.л. Срокът за изпълнение е 42 месеца.

Изпълнението на заложените проектни дейности ще подобрят процеса на експлоатация на железния път в района на столицата и прилежащата територия, ще подобрят значително както безопасността на железопътния транспорт в страната, така и качеството на обслужване по отношение на времето за пътуване и комфорта на пътниците.

Проектите „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк“ и „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS) са част от проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък София-Волуяк“ и се съфинансират със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ).

Публикувай отговор