Тунел Шипка

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »

До 10 април се ограничава движението през прохода „Шипка“ за изграждане на връзката на обхода на Габрово с първокласния път


До 10 април се ограничава движението на всички моторни превозни средства по път I-5 през прохода „Шипка“ (между 154-ти и 183-ти километър). Заради снеговалежите през тази и през миналата седмица се налага удължаване на временната организация на движение. Това е необходимо, за да може обходът на Габрово - път III-5004, да се свърже чрез кръстовище с първокласния път.

Трафикът по път I-5 се пренасочва по следните обходни маршрути:

Движението по път I-5 в посока Русе - Габрово - Казанлък ще се отклонява в посока Дебелец - Гурково - Казанлък по път II-55;
Пътуващите по път I-6 в посока София - Дунавци - Шипка - Габрово ще се отклоняват в посока Казанлък - Гурково по път I-6, а от там към Гурково - Дебелец по път II-55, а след това към Дебелец - Габрово по път I-5;
Движението по път I-6 в посока Бургас - Казанлък - Габрово ще се отклонява в посока Гурково - Дебелец по път II-55, а след това към Дебелец - Габрово по път I-5;
Пътуващите по път II-44 в посока Севлиево - Габрово - Казанлък ще се отклоняват към Габрово - Дебелец по път I-5, следва посоката Дебелец - Гурково по път II-55 и към Гурково - Казанлък по път I-6.
Необходимо е шофьорите да карат внимателно и да спазват стриктно пътната сигнализация.

Всички граждани и транспортни фирми могат да получават информация за актуалната пътна обстановка от интернет страницата на АПИ – www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на тел. 0700 130 20 в АПИ.

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »

Чудех се какво толкова е снимано за 17 минути, а то имало и ретроспекция с кадри 3 години назад. Много интересно.

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »

Две новини и малко раздвижване при този измъчен над 100-годишен проект:
Китайска, турски и български фирми са кандидати за изграждането на тунела под Шипка

7 са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.

Изображение

Отворените оферта са на:

„ДУЙГУ МЮХЕНДИСЛИК ИНШААТ ТУРИЗМ ДЪШ ТИДЖАРЕТ ВЕ САНАЙИ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ“ ООД;
ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД;
КОЛИН ИНШААТ ТУРИЗМ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АД;
ОБЕДИНЕНИЕ „ШИПЧЕНСКИ ПРОХОД“, с участници: „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД И „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД;
ДЗЗД „Тунел Шипка“, с участници: „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ“ АД, „ВИА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД;
Обединение „ГЕОПЪТ ШИПКА“, с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД;
ЧАЙНА КОМЮНИКЕЙШЪН КЪНСТРАКШЪН КЪМПАНИ ЛТД.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.
И за надзора:
6 са отворeните оферти за надзор при изграждането на тунела под Шипка

6 са отворените оферти в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунел под Шипка.

Предвижда се изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор е 6 243 600 лв. без ДДС.

Отворените оферти са на :

Обединение Консултанти Шипка 1,сучастници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, “ПИ ЕС КОНСУЛТ” ЕООД и „КОНТПАС“ ООД;
„ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА“ ДЗЗД,с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив“ ЕООД, „Инфра контрол“ ЕООД, „Инфрапроект консулт“ ЕООД и „Метроконсулт БГ“ ЕООД;
ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА“,с участници: „СТРОЛ – 1000“ АД и „ИНФРАМ“ АД;
ДЗЗД ПЪТКОНСУЛТ 2000 ТРИ ЕС ИРД,с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД, „ТРИ ЕС“ ЕООД и ИРД инженеринг С.р.л.;
ДЗЗД ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО,с участници: ТРАНСКОНСУЛТ-БГ ООД и СВЕКО ЕНЕРГОПРОЕКТ АД;
ШИПКА ПИИ-SGS 2020,с участници: „Пътинвест-инженеринг“ АД, „СЖС Чехия“ ООД и „Гарнетс БГ“ ООД.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »


Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »


Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »

И близо месец по-късно:
Утре се пуска движението по целия обходен път на Габрово

Утре – 4 юни, се пуска движението по новите 12 км от обходния път на Габрово. В отсечката е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране“ и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова - Маказа.

В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.

В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци“ и п. в. „Дядо Дянко“, и три по-малки моста. При п. в. „Чехлевци“, който ще е в близост до ул. „Малина“ и ул. „Никола Войновски“, ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово – Дебел дял. При п. в. „Дядо Дянко“ – при бул. „3-ти март“ в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.

Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България ще продължават пътуването си през прохода „Шипка“.

Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.

Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., а след завършването на програмата изграждането продължи със средства от републиканския бюджет.

Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Вече могат да се съсредоточат върху тунела.
Малко снимки от api.bg

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »


Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »


Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »

Това укрепването на скатове ще да е много сложна наука. Не че е проста, но би трябвало да е извървян път и да няма изненади.
Продължава укрепването на скатовете на участъци от Обходния път на Габрово

Продължава укрепването на скатове на участъци от Обходния път на Габрово. Предвижда се дейностите да приключат до края на юли. Те се извършват без спиране на трафика и възпрепятстване на пътуването.

Свлечената сутринта скална маса от проливните дъждове в региона незабавно е почистена и движението в отсечката е без ограничение.

Публикувай отговор