Тунел Шипка

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 28
x 17

Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »

До 10 април се ограничава движението през прохода „Шипка“ за изграждане на връзката на обхода на Габрово с първокласния път


До 10 април се ограничава движението на всички моторни превозни средства по път I-5 през прохода „Шипка“ (между 154-ти и 183-ти километър). Заради снеговалежите през тази и през миналата седмица се налага удължаване на временната организация на движение. Това е необходимо, за да може обходът на Габрово - път III-5004, да се свърже чрез кръстовище с първокласния път.

Трафикът по път I-5 се пренасочва по следните обходни маршрути:

Движението по път I-5 в посока Русе - Габрово - Казанлък ще се отклонява в посока Дебелец - Гурково - Казанлък по път II-55;
Пътуващите по път I-6 в посока София - Дунавци - Шипка - Габрово ще се отклоняват в посока Казанлък - Гурково по път I-6, а от там към Гурково - Дебелец по път II-55, а след това към Дебелец - Габрово по път I-5;
Движението по път I-6 в посока Бургас - Казанлък - Габрово ще се отклонява в посока Гурково - Дебелец по път II-55, а след това към Дебелец - Габрово по път I-5;
Пътуващите по път II-44 в посока Севлиево - Габрово - Казанлък ще се отклоняват към Габрово - Дебелец по път I-5, следва посоката Дебелец - Гурково по път II-55 и към Гурково - Казанлък по път I-6.
Необходимо е шофьорите да карат внимателно и да спазват стриктно пътната сигнализация.

Всички граждани и транспортни фирми могат да получават информация за актуалната пътна обстановка от интернет страницата на АПИ – www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на тел. 0700 130 20 в АПИ.

Kalin
Мнения: 132
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 22
x 25

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »

Чудех се какво толкова е снимано за 17 минути, а то имало и ретроспекция с кадри 3 години назад. Много интересно.

Kalin
Мнения: 132
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 22
x 25

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »

Две новини и малко раздвижване при този измъчен над 100-годишен проект:
Китайска, турски и български фирми са кандидати за изграждането на тунела под Шипка

7 са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка.

Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.

Изображение

Отворените оферта са на:

„ДУЙГУ МЮХЕНДИСЛИК ИНШААТ ТУРИЗМ ДЪШ ТИДЖАРЕТ ВЕ САНАЙИ ЛИМИТЕД ШИРКЕТИ“ ООД;
ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, с участници: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД;
КОЛИН ИНШААТ ТУРИЗМ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АД;
ОБЕДИНЕНИЕ „ШИПЧЕНСКИ ПРОХОД“, с участници: „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД И „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД;
ДЗЗД „Тунел Шипка“, с участници: „ДОУШ ИНШААТ ВЕ ТИДЖАРЕТ“ АД, „ВИА КОНСТРУКТ ГРУП“ ЕООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД;
Обединение „ГЕОПЪТ ШИПКА“, с участници: „Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД;
ЧАЙНА КОМЮНИКЕЙШЪН КЪНСТРАКШЪН КЪМПАНИ ЛТД.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.
И за надзора:
6 са отворeните оферти за надзор при изграждането на тунела под Шипка

6 са отворените оферти в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунел под Шипка.

Предвижда се изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м.

Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката за строителен надзор е 6 243 600 лв. без ДДС.

Отворените оферти са на :

Обединение Консултанти Шипка 1,сучастници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, “ПИ ЕС КОНСУЛТ” ЕООД и „КОНТПАС“ ООД;
„ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА“ ДЗЗД,с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив“ ЕООД, „Инфра контрол“ ЕООД, „Инфрапроект консулт“ ЕООД и „Метроконсулт БГ“ ЕООД;
ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА“,с участници: „СТРОЛ – 1000“ АД и „ИНФРАМ“ АД;
ДЗЗД ПЪТКОНСУЛТ 2000 ТРИ ЕС ИРД,с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД, „ТРИ ЕС“ ЕООД и ИРД инженеринг С.р.л.;
ДЗЗД ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО,с участници: ТРАНСКОНСУЛТ-БГ ООД и СВЕКО ЕНЕРГОПРОЕКТ АД;
ШИПКА ПИИ-SGS 2020,с участници: „Пътинвест-инженеринг“ АД, „СЖС Чехия“ ООД и „Гарнетс БГ“ ООД.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 28
x 17

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »


Kalin
Мнения: 132
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 22
x 25

Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »


Аватар
19
Site Admin
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 28
x 17

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »

И близо месец по-късно:
Утре се пуска движението по целия обходен път на Габрово

Утре – 4 юни, се пуска движението по новите 12 км от обходния път на Габрово. В отсечката е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране“ и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. По тази технология се изграждат мостове с най-големи отвори и това е третият такъв у нас след виадукта на 48-ми км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова - Маказа.

В новоизградената отсечка от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.

В новоизградения участък освен тунела и мостовото съоръжение има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци“ и п. в. „Дядо Дянко“, и три по-малки моста. При п. в. „Чехлевци“, който ще е в близост до ул. „Малина“ и ул. „Никола Войновски“, ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово – Дебел дял. При п. в. „Дядо Дянко“ – при бул. „3-ти март“ в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление, с което се повишава безопасността и удобството при пътуване.

Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км от път III-5004. При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България ще продължават пътуването си през прохода „Шипка“.

Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой – Т“ ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Обединени консултанти“ с партньори: „Трансконсулт БГ“ ООД, „Рубикон Инженеринг“ ООД и „Трафик Холдинг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 096 032 лв. с ДДС. Авторският надзор е на „Пътпроект“ ЕООД. Техният договор е за 116 640 лв.

Проектът „Път III-5004 „Обход на гр. Габрово“ от км 0+000 до км 31+000, участък от км 0+000 до км 20+124.5 и етапна връзка от км 0+000 до км 3+130“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г., а след завършването на програмата изграждането продължи със средства от републиканския бюджет.

Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Вече могат да се съсредоточат върху тунела.
Малко снимки от api.bg

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Kalin
Мнения: 132
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 22
x 25

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от Kalin »


Аватар
19
Site Admin
Мнения: 129
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 28
x 17

Re: Тунел Шипка

Непрочетено мнение от 19 »


Публикувай отговор