Пътнически жп превози

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от 19 »

Темата започва с добра новина. Дано всичко да мине добре и да не се повтори драмата с плащането на мотрисите преди години.
Ако подпишат договора макисмално бързо, до следващото лято БДЖ ще има едни от най-добрите локомотиви в Европа за бързите си влакове.
БДЖ избра изпълнител по процедурата за доставка на нови локомотиви

ДЗЗД „Сименс Трон” ще достави новите електрически локомотиви на БДЖ. Изборът стана факт днес, след проведените преговори в рамките на заседание на комисията по обявената процедура: „Доставка и гаранционна поддръжка на 10 броя новопроизведени магистрални електрически локомотиви за нуждите на „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД”.

Изображение

До втория етап на поръчката достигна единственият участник подал техническа и ценова оферта, ДЗЗД „Сименс Трон“. Предложената от консорциума цена за изпълнение на поръчката е 55 544 816,10 лв. без ДДС и е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата в размер на 57.5 млн. лв. без ДДС.

Цената включва стойност на локомотивите модел Siemens Smartron, техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация.

По време на преговорите допълнително е договорено увеличение на гаранционния срок от 24 на 36 месеца, както и обучението на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за поддръжката на локомотивите.

Намален е и срокът на доставката на първия локомотив до 10 месеца, а окончателната доставка е до 13 месеца след подписването на договора.

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от Kalin »

В БДЖ май лявата ръка не знае какво прави дясната. А тая новина за покупката на новите локомотиви?
Най-модерните вагони на БДЖ - за 140 км/ч.
БДЖ рециклира осем 34-годишни пътнически вагона за 4.2 млн. лв.

„БДЖ-Пътнически превози“ (БЖ-ПП) пусна обществена поръчка за рециклиране на осем вагона чрез „договаряне без предварителна показа за участие“. Тя е на стойност 4.15 млн. лв. без ДДС и е делима на осем позиции – за всеки вагон поотделно.

Осемте вагона, които ще се рециклират, са собственост на БДЖ-ПП. Според експерти това са стари спални вагони, произведени в бившата Германска демократична република с талига „Гьорлиц-V“ и внесени у нас през 1986 г. Вагоните са собственост на БДЖ-ПП, но от 11 години събират паяжини във Вагонен завод „Интерком“ в Дряново, където останаха недовършени след прекратения предишен договор за рециклиране от 14 април 2009 г.

Рециклирането на вагоните означава тяхното 100% обновяване, обясни за Economic.bg инженер - вагонен експерт. От стария вагон остава единствено рамата, като всичко останало се маха и заменя с чисто ново оборудване, отговарящо на най-съвременните изисквания за качество, негоримост на материалите и пр. Вагоните ще бъдат с по-високо ефективните дискови спирачки, климатизирани и пр.

След като рециклира вагоните, ВЗ "Интерком" задължително ще извърши пътни и спирачни проби за своя сметка. Пробите трябва да са минимум 50 км в посока, като при тях вагоните задължително трябва да достигнат конструктивната си скорост от 140 км/час. Според вагонния експерт тук изискването за скорост е занижено най-вероятно поради факта, БДЖ-ПП не притежава локомотиви, които могат да развиват по-висока скорост.

Рециклираните вагони трябва да бъдат предадени на Вагонно депо – Горна Оряховица, като последния от тях трябва да влезе в експлоатация най-късно на 21 декември 2020 година. Гаранционният срок за всеки от рециклираните вагони ще е 36 месеца. След приключване на рециклирането това ще са най-модерните вагони в състава на БДЖ-ПП.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от 19 »

Много добра новина! Чакам с нетърпение 1 юни.
ВАС отблокира поръчката на БДЖ за 16 нови електрически мотриси

Върховният административен съд (ВАС) отблокира обществената поръчка на БДЖ за 16 нови електрически мотриси, вижда се от разпореждане на съда, публикувано на сайта му.

Поръчката за почти 247 млн. лева беше обявена в началото на тази година. Срещу нея жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) подаде компанията „Шкода транспортейшън“ А.С., но антимонополният регулатор я остави без уважение.

Дружеството обжалва определението и пред ВАС. От разпореждането обаче става ясно, че то не е платило държавната такса за разглеждането на делото. Компанията не е представила и пълномощно за подписалия жалбата адвокат.

Заради това ВАС разпорежда прекратяване на производството и оставя жалбата без разглеждане.

Крайният срок за подаване на документи трябва да бъде удължен с времето, в което поръчката беше блокирана заради жалбата в съда. БДЖ вече е определила дата 29 май, като отварянето на офертите е предвидено за 1 юни.

До 6 юли дружеството трябва да изпрати покани на избраните кандидати за участие в следващия етап от търга.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от 19 »

Излезе и на сайта на Сименс. Не я превеждам, щото не пишат нищо ново.

https://press.siemens.com/global/en/pre ... s-bulgaria

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от Kalin »

И тук има раздвижване.
Сименс се утвърди като единствен доставчик на нова техника на наши пазар за последните 15 години и ми е трудно да си представя, че ще изпуснат тази поръчка.
От друга страна, Алстом им измъкнаха под носа договора за ремонт на мотрисите им. Та не се знае дали имат сериозни намерения за нашия пазар или е било случайно.
Накрая нищо чудно поляците да им измъкнат договора като им подбият цената. Но пък цените на Сименс трудно се подбиват.
Ще бъде интересно.
Tри заявления за участие от големи производители на подвижен жп състав са подадени в процедурата за нови мотриси

Трима са кандидатите, подали заявление за участие в процедура: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени електрически мотрисни влака за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози” EООД”. Това са Консорциум ДЗЗД „СТБ Трейнс” /с членове: Сименс Мобилити Австрия Гмбх и Сименс Мобилити ЕООД/, Алстом Феровиария С.n.A/ Аlstom Ferroviaria S.p.A, Обединение „Консорциум ЩАДЛЕР” /с членове: Щадлер Полска (Stadler Polska Sp.z o.o, Щадлер Буснанг АГ (Stadler Bussnang AG), Щадлер Сървис АГ (Stadler Service AG)/.
Това стана ясно на официалното отваряне на заявленията за участие, подадени в обявения срок.
Това е най-мащабната процедура за доставка на нов подвижен състав през последните години и заедно с вече подписания договор за доставка на нови локомотиви значително ще повиши качеството на предлаганата услуга от „БДЖ - Пътнически превози“ ЕООД, което е основния приоритет в работата на управленския екип на дружеството.
Прогнозната стойност на поръчката е 246 787 878, 93 лв. без ДДС, като след разглеждане на документацията на подалите заявления участници, процедурата ще продължи на етап подаване на технически и ценови оферти, което се очаква да се случи до средата на месец юли 2020 г.

Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от 19 »

Значи до януари 2021 г. ще имаме 10 нови локомотива за пътническото БДЖ.
Избрана е и шарката на локомотивите след националното допитване. Малко "луд на шарено се радва", ама каквото такова.


Аватар
19
Site Admin
Мнения: 176
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 2:58 pm
x 33
x 19

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от 19 »

Поне откъм локомотиви към началото на 2021 г. БДЖ ще заприлича на съвременна компания:
БДЖ написа:БДЖ избра изпълнител по процедурата за наем на локомотиви

„ЮБЕКС – България” ЕООД, в партньорство с Mitsui Rail Capital Europe B.V. (MRCE), ще достави под наем електрически локомотиви Siemens Vectron на БДЖ. Решението е факт, след приключване на работата на комисията по обявената процедура: „Доставка чрез наемане на 5 (пет) броя магистрални електрически локомотива плюс опция за доставка чрез наемане на допълнителни до 5 (пет) броя магистрални електрически локомотива”

До изборът се стигна, след като до втория етап на поръчката достигнаха и други двама участника - „ЕЛЛ Германия” ГмбХ и „Ес Рейл Лииз” ООД. След проведените преговори при равни условия, класираният на първо място участник предложи икономически най-изгодна оферта от 8 468 400,00 лв. без ДДС, която е и по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата.

Цената включва стойност на наем на 5 броя локомотиви модел Siemens Vectron, техническа поддръжка, ремонт и резервни части, както и застраховка и въвеждане в експлоатация. В обхвата на наема са включени и теоретично и практическо обучение на ремонтен и експлоатационен персонал.

Срокът на договора е 24 месеца и с възможност за подновяване за срок от 12 месеца и с опция да се наемат още 5 допълнителни локомотива.

Доставката на първите локомотиви е от 60 до 90 дни след подписването на договора.

Kalin
Мнения: 218
Регистриран на: Чет Апр 02, 2020 10:38 pm
x 24
x 30

Re: Пътнически жп превози

Непрочетено мнение от Kalin »

Сименс се опитват лекинко да ни прекарат май - с градски влакове за дълги разстояния. Но ако погледнем какво предлагат и останалите участници в търга, ще видим, че хората отдавна не смятат скорости до 160 км/ч за подходящи за дълги разстояния - всичките им влакове в тоя клас са регионални.
300 милиона причини провалят търга за новите мотриси на БДЖ
Търгът за доставка на 16 нови мотриси за средни и дълги разстояния на БДЖ, който е на етап обсъждане на технически предложения, е пред провал.

Най-вероятно процедурата с бюджет от 246 787 878,93 лв. без ДДС (296 145 454,72 лева с ДДС) ще бъде прекратена, въпреки подадените оферти от страна на трима световни производители на влакове – „Алстом“, „Сименс“ и „Щадлер“.

Големият залог е изострил до краен предел кандидатите в търга за доставката на електрическите мотриси и в самата комисия по избора в БДЖ. По неофициална информация БДЖ търси оправдание в липсата на пари за предстоящото прекратяване на обществената поръчка, но проблемите са другаде.

И трите оферти отговарят на заданието на БДЖ. „Алстом“ предлагат мотриси „Корадия“, „Щадлер“ са заложили на влакчета „Флирт“, а „Сименс“ предлагат модификацията „Дезиро ML“.

Според източниците на OFFNews БДЖ в никакъв случай не иска да купи модела, предлаган от германския технологичен гигант, въпреки че компанията е традиционен доставчик на българските железници. „Сименс“ достави 50 дизелови и електрически мотриси Дезиро, а наскоро спечели и поръчка за 10 локомотива „Смартрон“.

Според ръководството на БДЖ обаче „Дезиро ML“ отстъпвали значително като удобства и характеристики в сравнение с „Флирт“ и „Корадия“. Германските мотриси били подходящи за крайградски маршрути, но не и за дълги разстояния, заради тесните седалки и липсата на достатъчно места за багаж. А БДЖ иска да пуска новите влакчета до Варна и Бургас. Аргументът обаче е доста странен предвид факта, че австрийските железници ÖBB, чието качество няма нищо общо с това на нашите, си поръчаха 200 такива влака от „Сименс“.
Цялата статия - на сайта. Според мен е писана от заинтересована страна. Че превозите ни са на светлинни години от тези в Австрия е вярно, но не се пише така високомерно, още повече невярно и подвеждащо. Това, че Сименс били "традиционен доставчик", не им дава предимство, ако не предлагат стока с търсените качества.

Ето го Desiro ML, което австрийците са купили (седалките се виждат от 1:50)


Защо Мирео, след като по-добър комфорт не се вижда. Може и да има някакви технически характеристики, които да превъзхождат дезирото, но за пътниците ще е все тая.


Нека видим флирта на Stadler - FLIRT (Fast Light Intercity and Regional Train)


И накрая Coradia-та на Alstom. Учудващо добър като за регионален влак. Аз съм за него и ако от БДЖ имат сериозни намерения за трайно привличане на пътници, това би било добър опит. Ако купят от останалите, ще примамят в началото хора да ги пробват от любопитство, но след 7-8 часа изгърбени до Варна, няма да повторят.

Публикувай отговор